MAŁŻEŃSTWO
Narzeczeni zgłaszają się do kancelarii parafialnej przynajmniej 3 miesiące przed planowaną datą ślubu.
Przygotowanie formalności składa się z dwóch spotkań:
1. W celu spisania protokołu przedmałżeńskiego. Do niego potrzebne są następujące dokumenty:
• Aktualna metryka chrztu
• dowody osobiste
• świadectwa ukończenia katechezy w zakresie szkoły ponadpodstawowej
• zaświadczenie o ukończeniu nauk przedślubnych i odbyciu wymaganych trzech spotkań w katolickiej poradni małżeńskiej
• zaświadczenie z USC jeśli małżeństwo ma być konkordatowe.
Aby sakrament Małżeństwa zawierany w kościele powodował skutki cywilno-prawne, obydwoje nupturienci muszą się udać do USC stałego miejsca zamieszkania jednej ze stron celem dokonania tam niezbędnych czynności prawnych – dokumenty ważne 3 m-ce.
• dane świadków – imię nazwisko, adres
2. Rozmowa duszpasterska po spisaniu protokołu.